Öğrenci Koçluğu Atölyesi
Ensen Academy olarak, Öğrenci Koçluğu ve Eğitim Danışmanlığı alanında özenli bir yaklaşımla daha etkili programlar oluşturduk. Çalışmalarımızı her öğrenciye odaklanarak bireysel bir yaklaşımla sürdürüyoruz. Öğrencinin akademik çalışmalarının kontrolünü sağlarken aynı zamanda kişisel gelişim süreçlerine de katkıda bulunuyoruz. İhtiyaç duyduğu desteği ve ilgiyi göstererek, potansiyelinin farkında olmasını sağlayarak yeterli bilinç düzeyine erişmesi için geliştirici bir sürece giriyoruz. Günümüz problemlerini ve bunun sebep olduğu gelişim engellerini düşünerek hazırladığımız öğrenci koçluğu paketlerini üç aşamalı şekilde oluşturduk.
İlk aşamamız, yaşam başarısı: Öğrencinin tüm hayatını etkileyecek üç temel unsurun etkinliğini sağladığımızda akademik başarıya da ulaşacağımızın bilincindeyiz. Çünkü bir öğrenci öz yaşamında ne kadar başarılıysa okulunda da o kadar başarılı olur. İlk olarak hedefimiz öğrencimizin şu bilince erişmesi: “Ben değerliyim ve hayatımı anlamlı kılmalıyım.” Bunu sağlamak için;
- Öz benlik farkındalığı kazanarak kendini tanıma,
- Çevreyi algılama, hayatını analiz etme ve anlamlandırma,
- iletişim becerilerini artırma,
- farklı düşünme becerileri kazandırma,
- özgüven-öz benlik-özsaygı bilinci oluşturma,
- yaşam dengesi oluşturma,
- empati kurma ve geliştirme,
- öz değere ulaşma,
konularına yoğunlaşarak süreci etkili hale getirmek.
İkinci aşamamız, öğrencinin akademik başarısı: “Hedeflerim var nasıl ulaşacağım” sorusunun cevabına yoğunlaşarak;
- bilinç düzeylerini ve potansiyelini keşfetmesi,
- güçlü ve zayıf yönlerini keşfetmesi,
- zihninin nasıl çalıştığını öğrenmesi,
- davranışsal esneklik kazanması,
- alan açarak kendinin farkında olması,
- kendi kişilik tipi ve buna uygun çalışma metodu,
- kendi kişilik tipi ve çevresiyle olan doğru iletişimi,
- öğrencinin algılama sistemine göre öğrenme
- göz ve zihin geliştirme egzersizleri
- uygulanabilirlik,
konuları ile hedefine sağlam ve emin adımlarla yürümesini sağlamak.
Üçüncü aşamada ise hedefimiz öğrencinin; “Ögrenmeyi öğrenmiş olması ve öğrendiklerini sosyal ve akademik hayatında uygulanabilir hale getirmesi”. Bu aşamalardan sonra öğrenciye öz disiplinini kazandırarak, program oluşturma, hayatını yönetebilme ve hedef belirleyebilme becerisi, sürdürülebilir motivasyonla zaman ve stres yönetimi kazandırarak istediği hedef yönünde başarıya ulaştırmak. Bu çalışmalarımızı bütünsel bir çerçevede ele alarak aile ve okul döngüsünde öğrencinin ihtiyaçlarını belirliyoruz. Belirlediğimiz ihtiyaca göre aileyi de sürece dahil ederek çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz. Her şeyden önemlisi tüm kazanımları öğrencinin kendi hayatında işlevsel bir hale getirmesi ve uygulanabilir olmasını hedefliyoruz.